Pages

torsdag 27. mai 2010

Skjørt til lillesøster og award til meg ;-)

Jeg har så lyst til å lage skjørt til lillesøster, men har ikke funnet noen mønstre jeg har likt - helt til jeg fikk se skjørtene på Bravobloggen. De var kjempefine og jeg gikk i gang med å forsøke å lage meg et mønster. Noen justeringer skal gjøres til neste gang, blant annet skal ha litt mer stoff slik at jeg får litt mer rynking på midten. I tillegg er det jo en vesentlig ting at det passer til lillesøster - som for øyeblikket ligger og sover søtt. Skjørtet er laget av syren babycord fra Stoff & Stil og et gammelt sengetøy som jeg har fått av mamma. Lilla ribb i linningen. Fargene passet godt sammen, men det kommer ikke helt frem på bildet.  Mønsteret er egenkomponert og størrelsen er ca 92-98....tror jeg...



Jeg har også vært så heldig at jeg har fått en award!! MAGI©har vært så utrolig snill og har gitt meg min første award. Tusen takk!!! Ettersom jeg har skjønt så skal jeg si syv ting om meg selv og nominere syv andre til en award. Først til de syv tingene om meg:

  1. Jeg er veldig dårlig til å fortelle ting om meg selv.
  2. Jeg er oppvokst på en øy. 
  3. Er er ikke og har vel aldri heller vært et partymenneske, men liker meg bedre sammen med familie og venner hjemme.
  4. Jeg er i utgangspunktet utdannet fysioterapeut, men har nå peilet meg inn på forskning.
  5. Jeg er ganske lettlurt (til glede for andre og fortvilelse for meg ;-)
  6. I en alder av 34 år har jeg fortsatt ikke lært meg forskjell på høyre og venstre (Helt utrolig!!! Tror jeg må være skrudd sammen litt feil...;-)
  7. Jeg liker å ha mye å gjøre. Jo mer jeg har å gjøre jo mer effektiv er jeg (er aldri så ineffektiv som når jeg ikke har noe å henge fingrene i).
Og så til de jeg har lyst til å gi en award. Jeg syns ikke det er så veldig enkelt å velge fordi det fins så utrolig mange flinke syersker her i bloggverdenen. 
Krokkofin lager utrolig mye flotte klær og er veldig effektiv selv med en nyfødt.
Heilt spesiell lager også utrolig mye flotte klær
Gekko som i tillegg til å lage flotte klær også er veldig snill og deler tips og råd med oss andre slik at vi får et veldig god utgangspunkt for å lage ting.
Mo9cadesign også hun lager flotte klær og gir inspirasjon.
::Moia min Moia:: som akkurat for øyeblikket lager de herligste Moiasuitene.
Lille Persille som også lager flotte klær.
Litefrø som i tillegg til mange andre klær lager stilige heldresser.

Takk for all inspirasjon dere og alle andre der ute gir.

6 kommentarer:

Jonglören sa...

Grattis till awarden. Och kjolen var oerhört fin.

Jonglören sa...

Haha...Tack så jättemycket. Så glad jag blir. Och så komiskt. Jag har ju redan gratulerat dig till din award och så missade jag helt att jag var en av dem som du skickade den vidare till. Snacka om att leva i amningsdis *skrattar*. Tusen tack!

Maria sa...

Tusen takk for award! Jeg ble kjempeglad:)

Litefrø sa...

Tusen takk for awarden:)

kaoz sa...

Så mye fint du har sydd siden sist jeg var innom deg!! Nå har jeg lagt deg på blogglisten min sånn at jeg ser når du oppdaterer;)

Grattis med award! Koselig å lese litt om deg=) Og skjørtet til lillesøster ble skikkelig fint =)

Gekko sa...

Oi, jeg går gjennom kommentarer nå og ser at jeg har misset din fine award til meg. Tusen takk skal du ha, veldig forsinket!!

Legg inn en kommentar

 
Copyright 2010 Liten & stilig. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase