Pages

søndag 13. februar 2011

Morsdagsgave til meg selv ;-)

Jeg har virkelig utfordret skjebnen og har sydd en fleecekjole til meg selv...... uæhh ;-) Jeg har lenge hatt lyst, men ikke turdt. Det er litt fordi jeg ikke har hatt et mønster som jeg likte. Jeg finner sjelden kjoler i butikkene som jeg liker, men til jul/nyttår var jeg så heldig at jeg fant en, og jeg så etter denne når jeg tegnet mønsteret. Og i går tok jeg motet til meg og gjorde et forsøk. Det ble endel justeringer underveis, lagde overdelen altfor kort, så jeg måtte skjøte på med en ekstra remse med fleece rundt midjen (ikke så lett å se på bildet..), men jeg ble egentlig ganske fornøyd med resultatet. Armene er i lett strikk (eller noe sånt) fra Stoff & Stil, mens selve kjolen er i sort fleece fra samme sted. Har applikert på en sommerfugl som matcher fargene på armene. 
 

3 kommentarer:

Oddbjørg sa...

Hei:)
Den blei jo kjempefin:) Har og sydd ein fliskjole i flis og mønster fra Stoff og stil. Foruten at eg syns den er litt kort på armane, er eg veldig fornøyd med fasongen. Skal laga ein til i anna farge og dekor. Du kan sjå den her: http://oddbfurre.blogspot.com/2010/11/se-min-kjole.html Han ser velig stor ut, men sitte ganske inntil kropen. Har akuratt vaska den no (alltid litt spennande), men da gjekk bra:)

Ha ein forsatt fin søndag!

fabelblå sa...

Ser ut som om su har fått til et bra mønster. Og veldig stilig sommerfugl!

fabelblå sa...

Jaja, ikkje SU då, men DU :-)

Legg inn en kommentar

 
Copyright 2010 Liten & stilig. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase