Pages

mandag 20. desember 2010

Julegave


Da jeg regner med at de nye eierne av disse to t-skjortene ikke akkurat er følgere av min blogg, så publiserer jeg det før de har fått dem i julegave ;-) Fotball t-skjorten er laget i str 158 og dødningehode t-skjorten er laget i str 170. Disse to stoffene er kjøpt fra Print Knit Studio og jeg syns de var ganske kule. På armene og til kanting har jeg brukt svart interlock. Det spørs nok ikke om det må bli en t-skjorte til storebror også, for da jeg holdt på med fotball t-skjorten utbrøt han "Åååå, sånn vil jeg også ha".


Jeg sydde kantingen på en litt annen måte en jeg pleier og ble veldig fornøyd med det. Som helt selvlært innen syfaget, så er man alltid fornøyd når man klarer å snappe opp noen tips blant alle andre bloggere her i nettverdnen. Så takk til alle dere som legger ut tips og ideer ;-) Det er jo sikkert ikke akkurat revolusjonerende, men jeg kom over et innlegg som Mo9cadesign la ut, og tenkte jeg skulle prøve meg på det. Til vanlig pleier jeg å sy kantingen ved først å sy sammen genser og ribb med overlock og deretter brette ribben inn og så sy tvillingsøm. Denne gangen sydde jeg kantingen på slik man gjør når man syr f.eks ribb i linningen på en bukse (altså som en pølse) og deretter sydde jeg med tvillingsøm. Det var mye enklere enn det jeg vanligvis gjør, og dessuten syns jeg det ble finere inni (selvom det kanskje ikke syns så veldig godt ;-)

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

 
Copyright 2010 Liten & stilig. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase